Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Fotboll.

Av Rebecca Alvarsson - 3 juni 2011 18:49

Ikväll är det fotboll, heja Sverige.


jag har funderat ganska mycket, på saker som är viktiga för mig och som ni säkert skiter fullständigt i, men det är ju min blogg så det gör inget. :)


jag har länge haft problem med mig själv och mitt utseende, eller så länge jag kan minnas nästan, tror jag var på diet första gången när jag gick i 5an. då var jag alltså.. 10år eftersom att jag fyller i december.. och när jag gick i 8an hade jag en "fullblodig" (haha) ätstörning. och sen har det ju blivit bättre nu, jag har ingen ätstörning längre, men man får ju återfall och jag är väldigt osäker på mig själv, och så för bara några år sen så började jag gå upp jätte mycket i vikt, och vägde strax under 100kg. vilket är vääldigt mycket till mina 173cm.


jag gick sedan ner i vikt nu under hösten och gick ner till ungefär 68kg. aldrig vart så nöjd med mig själv. men så gick min farmor bort och så gick jag upp allt igen, + att mitt gym stängde ner. men nu är jag så trött på mig själv, jag är beroende av chips, så nu har jag satt mig själv på rehab och äter inte chips längre. och visst jag äter godis och jag småäter i massor. men jag vet iallafall om det. och det är ju ett steg i rätt riktning? det är alltid något?


Jag flyttar ju till min mamma som bor ute i skogen på torsdag, och det finns ett jätte mysigt spår där, tror det finns 1,2 och 5 km. men är inte säker, var ett tag sen jag var där. men jag tänkte börja springa där då, saknar min kondis jätte mycket.


så vad hade jag tänkt göra åt detta?

jo, jag ska gå på sån naturdiet, ni vet sånt pulver man blandar med vatten och äter i 2 veckor? smakar verkligen skit, men man vänjer sig. så det kommer gå bra, sist gick jag ner 6kg på en vecka med det, jag hoppas på 2-4 per vecka denna gången, vill inte hoppas på några underverk. och så hade jag tänkte att cykla upp till det spåret (vilket är ca 5km) och sen springa det då ett par gånger i veckan iallafall. tänker inte säga varje dag, även omdet är deet jag tänkt, men det kommer jag nog inte orka med, inte i början iallafall. men 3-4 gånger i veckan hoppas jag på iallafall. får väl ta mig i kragen bara.


Håll tummarna för mig? jag behöver det. vill bara få en mycket hälsosammare livsstil och få upp min kondis, och jag vet av erfarenhet att jag mår så mycket bättre när jag tränar och äter bra mat, blir både gladare och nöjdare med mig själv. finns inget att förlora? man vill ju vara hälsosam? jag vill det iallafall. nu har jag ju godis hemma, men när det är slut så tänker jag inte köpa något mer godis eller liknande. kommer dock äta riskakor och popcorn, för det är sååå gott. hahaha.


det var det jag hade att berätta nu, ursäkta för ett jätte långt inlägg utan bilder.puss med er och ha det så bra.


ps, ska fixa min header och resten av utseendet på bloggen snart, ska bara orka ta bilder och fixa lite. men just nu packar jag hela dagarna. ds. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Alvarsson - 16 januari 2012 19:13


Var ju planerat att jag skulle till gymmet imorse, med efter att ha kollat på golden globe galan så bestämde jag mig för att sova istället. bra där. sen kom min vän hit och hämtade upp mig så käkade vi lunch och tog en fika tillsammans med min bror. ...

Av Rebecca Alvarsson - 15 januari 2012 16:38

Det är sjukt tröttsamt att flytta från min pojkvän och hem till min mamma och 1000 syskon. speciellt när vi så sent som igår satt ner och pratade om typ hur vi borde respektera varandra mer och ta hänsyn. Så säger mamma att hon ska komma hem klockan ...

Av Rebecca Alvarsson - 15 januari 2012 02:41

Ska sova strax, skulle gjort det för typ timmar sen, men jag fastnade i en serie, typ kourtney and kim take new york. och för er som inte vet det så älskar jag deras serier. det är de absolut bästa realityserierna som finns och jag kan kolla på dom h...

Av Rebecca Alvarsson - 14 januari 2012 23:54


Jo, det har hänt rätt mycket i den här familjen under dagen. Hata försökt prata med min mamma om vissa saker, men det gick väl lite sådär. tror iallafall att jag kommer att kunna vara här ett tag till. ska ju ändå till England på onsdag. så det blir ...

Av Rebecca Alvarsson - 12 januari 2012 09:42

Har inte bloggat sn vadå? Juni? haha. kändes at det var dags att kasta upp lite inlägg kanske. Tänkte börja blogga lite igen, så får vi väl se hur länge det varar den här gången. ;) Nu har jag iallafall precis vaknat och ligger i Emils säng och tar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards